Maasvlakte2 tijdelijke kitespot - HELP

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Juni 05, 2013, 09:00:33
edit2Rapporteer  
Een vereniging betekent lid worden om er te mogen varen. Daar ben ik altijd al principieel tegen!
Zo kun je niet meer gaan waar de condities het beste zijn.

Net als helaas veel Nederlanders komen ook veel Duitsers nooit op een forum.

Duidelijk bord plaatsen in 3 talen bij iedere opgang is toch wel het minste!
En boete bedrag erbij!!!

Afschrikken, en de BOA's kunnen dan altijd zeggen dat je er langs bent gelopen.
Hoe het niet moet: het bord op Oostvoorne. In schutkleur en kleine lettertjes
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #26 Juni 05, 2013, 09:06:29
edit2Rapporteer  
Ik wil wel voor 50 euro flyers of visitekaartje sponsoren.
Flyers zijn erg goedkoop bij flyerzone
visitekaartje bij vistaprint



Marco, je woont in Groningen! Altruïst!

Klopt, heb vroeger vaak op de Maasvlakte gewindsurft  en vind het een slechte zaak wanneer de spot dicht zou gaan.

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #27 Juni 05, 2013, 09:11:25
edit2Rapporteer  
zijn flyers niet een beetje tegenstrijdig? In samenwerking met het natuurgebied bedoel ik dan?
Ik weet zo 1,2,3 ook geen andere oplossing maar wat je niet wilt is dat er op een drukke dag 150+ flyers uitgedeeld zijn en dat je daar zo'n 10 a 15 % van terug vind in het natuurgebied. Die dingen vallen uit je zak (als je nog je broek aan hebt ipv je wetsuit), waaien uit je tas of worden direct weggegooid.
Ik weet niet wat erger is. Kiters in het natuurgebied of flyers.. Milieutechnisch dan he Grin

Voordat iedereen mij gaat aanvallen, Ik zeg niet dat het geen invloed kan hebben, ik probeer alleen een discussie te starten zodat we samen tot de beste oplossing komen voor deze mooie spot..

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juni 05, 2013, 09:21:03
edit2Rapporteer  
zijn flyers niet een beetje tegenstrijdig? In samenwerking met het natuurgebied bedoel ik dan?
Ik weet zo 1,2,3 ook geen andere oplossing maar wat je niet wilt is dat er op een drukke dag 150+ flyers uitgedeeld zijn en dat je daar zo'n 10 a 15 % van terug vind in het natuurgebied. Die dingen vallen uit je zak (als je nog je broek aan hebt ipv je wetsuit), waaien uit je tas of worden direct weggegooid.
Ik weet niet wat erger is. Kiters in het natuurgebied of flyers.. Milieutechnisch dan he Grin

Mee eens!

Ik denk echt dat heel duidelijke (fel gekleurde) borden met grote letters in 3 talen wel helpen. Het zijn maar een aantal opgangen volgens mij. 3?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Juni 05, 2013, 10:13:51
edit2Rapporteer  
Meer borden plaatsen helpt niet want niet iedereen leest deze dingen. Er staat een bord, but it's not working.

Daarnaast moeten deze borden geplaatst worden de overheid waardoor de kosten waarschijnlijk oplopen tot duizenden euro's de stuk. Als we zelf borden zouden maken en plaatsen worden ze waarschijnlijk weggehaald. En ook dan is dat veel prijziger als een zooitje flyers.

OK, flyers in het natuurgebied is idd niet goed.

Laten we ze dan drukken op gerecycled papier met minimale hoeveelheid inkt. + een 'keep our beaches clean' logo...  Mocht men dan toch zo lomp zijn om ze weg te flikkeren, dan valt de schade mee want gerecycled/ongebleekt papier vergaat vrij snel.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #30 Juni 05, 2013, 10:47:29
edit2Rapporteer  
zijn flyers niet een beetje tegenstrijdig? In samenwerking met het natuurgebied bedoel ik dan?
Ik weet zo 1,2,3 ook geen andere oplossing maar wat je niet wilt is dat er op een drukke dag 150+ flyers uitgedeeld zijn en dat je daar zo'n 10 a 15 % van terug vind in het natuurgebied. Die dingen vallen uit je zak (als je nog je broek aan hebt ipv je wetsuit), waaien uit je tas of worden direct weggegooid.
Ik weet niet wat erger is. Kiters in het natuurgebied of flyers.. Milieutechnisch dan he Grin

Voordat iedereen mij gaat aanvallen, Ik zeg niet dat het geen invloed kan hebben, ik probeer alleen een discussie te starten zodat we samen tot de beste oplossing komen voor deze mooie spot..



je hebt zeker een punt
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #31 Juni 05, 2013, 10:56:16
edit2Rapporteer  
Ik vind de boeienlijn de beste optie die hier genoemd is, echt met een lijn tussen de boeien zoals bij zwemlocaties, duidelijker kan niet. Weet niet hoe haalbaar dat is?
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #32 Juni 05, 2013, 11:55:31
edit2Rapporteer  
Dit probleem moeten andere sporten toch ook gehad hebben toen ze net begonnen met die sport?
Misschien kunnen we de geschiedenis erbij pakken en kijken hoe dit toen is opgepakt.

Met het autoracen hebben ze vlaggen bedacht.
Dus misschien iets universeel bedenken met iconen en vlaggen?
Soort van verkeersborden dus. Deze werken ook op recreatiestranden voor de stroming aan te geven.

Of de flyer op usb stick uitdelen?
Je kan hem dan niet direct bekijken maar het is wel een stunt.
De vraag is of mensen dan thuis alsnog de flyer gaan bekijken na een lekkere sessie maar goed.

Een boeien lijn vind ik altijd een lastig iets.
Ik vind het vaak lastig te zien in welke lijn die boeien nu liggen, zeker tijdens het varen.
Daarnaast heb ik ook nog niet echt een plek gezien waar dit goed is toegepast.

Even out of the box prototyping Wink
Stel je hebt een boei. Daar zit een gps systeem in en een kompas. Door deze samenwerking weet de boei altijd hoe deze georiënteerd is. Als je hierop dan een roterende kop plaatst met een laser o.i.d  (een die wel zichtbaar is op zonnige dagen e.d.) welke altijd naar een bepaald punt wijst (wat deze dus kan berekenen door de gps en kompas) dan heb je een mooie, rode lijn van boei naar boei welke je niet mag passeren.

Ik snap dat dit niet te realiseren is (daarom heet het ook out of the box prototyping Wink )maar zo'n soort oplossing zou wel een hoop duidelijkheid verschaffen.
Ook voor mensen die niet op de forums komen en die niet op de hoogte zijn van de regels (zoals sommige duitsers en kitetoeristen) zou dit direct duidelijk zijn.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Juni 05, 2013, 12:01:29
edit2Rapporteer  
Meer borden plaatsen helpt niet want niet iedereen leest deze dingen. Er staat een bord, but it's not working.

Omdat de huidige bebording kleine letters heeft, en helemaal niet duidelijk zijn.

Moet je eens in de VS naar een kitespot gaan. Gelukkig geen aflandige wind, anders zou niemand kunnen kiten daar vanwege die mega grote borden met erop wat je allemaal NIET mag Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 Juni 05, 2013, 12:11:38
edit2Rapporteer  
Ik vind de boeienlijn de beste optie die hier genoemd is, duidelijker kan niet. Weet niet hoe haalbaar dat is?

en na een paar maanden is het tou gebroken... t komt vol met wier te zitten, door getijde, zeer harde dtroming en wind is dit zo verrot. en verder ik denk niet dat dit veel tegenhoud, zelfs daar vliegen ze nog overheen. of raken ze juist in de problemen.

ik zeg kom maar op met de palen rij   Lips Sealed  Shocked

gewoon op duitse forums posten dat ze: unerwünscht zijn en dat als ze zichzelf niet aanpassen wij verplicht .....

Arend: Deze opmerking kan echt niet! Denk even wat langer na voordat je zulk soort opmerkingen maakt
feddomw
Gast
Antwoord #35 Juni 05, 2013, 12:21:09
edit2Rapporteer  
Als je een topspot hebt, maar het wordt constant vernaggeld door "non-locals" die zich niet aan de regels houden. Dan is er een oplossing. Die in Noordwijk, Katwijk, Wassenaar enz goed werkt. Rara wat is het?

Maar Michiel is het daar niet mee eens, en vele andere kiters ook niet. Toch is het soms (helaas) de enige manier om een spot te behouden of uberhaupt open te stellen....

Je kan borden plaatsen tot je een ons weegt, in elke taal en op elke plek. Als mensen niet gestraft/gepakt worden gaan ze toch wel door met het foute gedrag. Onderschat niet de werking van Sociale Controle d.m.v. regulering.

Je kan je ook afvragen "wat is het je jaarlijks waard om verzekerd te zijn van een veilige en goed beheerde spot?"
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #36 Juni 05, 2013, 12:59:40
edit2Rapporteer  
ipv ballenlijn meerdere boeien op een rij? of blijft dat ook niet liggen?

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #37 Juni 05, 2013, 13:03:11
edit2Rapporteer  
Al leg je 1000 boeien neer, zolang men niet de moeite doet uit te zoeken waar deze voor bedoeld zijn hebben ze echt geen effect en er r liggen nu al tientallen boeien in het water....
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #38 Juni 05, 2013, 13:27:42
edit2Rapporteer  
Als je een topspot hebt, maar het wordt constant vernaggeld door "non-locals" die zich niet aan de regels houden. Dan is er een oplossing. Die in Noordwijk, Katwijk, Wassenaar enz goed werkt. Rara wat is het?

Maar Michiel is het daar niet mee eens, en vele andere kiters ook niet. Toch is het soms (helaas) de enige manier om een spot te behouden of uberhaupt open te stellen....

Je kan borden plaatsen tot je een ons weegt, in elke taal en op elke plek. Als mensen niet gestraft/gepakt worden gaan ze toch wel door met het foute gedrag. Onderschat niet de werking van Sociale Controle d.m.v. regulering.

Je kan je ook afvragen "wat is het je jaarlijks waard om verzekerd te zijn van een veilige en goed beheerde spot?"


Beetje appels met peren, je gaat een drukbezochte spot voor buitenlanders vergelijken met spots waar nauwelijks buitenlandse kitesurftoeristen op af komen (ja kip en ei redenering kan je hierop toepassen).   

Daarnaast is het geen garantie dat dit gaat werken, maar wel de gehele rompslomp van een verening met zich meebrengt. Denk dat menig toerist zich niet laat weerhouden en gewoon opstapt (kijk maar naar Kijkduin met zijn stricte regels, wat nu samen met de Dam en Slufter tot de verdorven spots behoort).

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er eigenlijk geen oplossing is voor dit probleem. Kijk maar naar alle Ollanders op wintersport, gaan ook vrolijk buiten de pistes, terwijl het merendeel niet getraind is en de borden/afzettingen(!) negeert.

Ze zouden een soort van zelfde verbinding met de spot moeten voelen als wij locals en dan hun eigen soortgenoten erop kunnen aanspreken.
feddomw
Gast
Antwoord #39 Juni 05, 2013, 14:10:33
edit2Rapporteer  
Als je een topspot hebt, maar het wordt constant vernaggeld door "non-locals" die zich niet aan de regels houden. Dan is er een oplossing. Die in Noordwijk, Katwijk, Wassenaar enz goed werkt. Rara wat is het?

Maar Michiel is het daar niet mee eens, en vele andere kiters ook niet. Toch is het soms (helaas) de enige manier om een spot te behouden of uberhaupt open te stellen....

Je kan borden plaatsen tot je een ons weegt, in elke taal en op elke plek. Als mensen niet gestraft/gepakt worden gaan ze toch wel door met het foute gedrag. Onderschat niet de werking van Sociale Controle d.m.v. regulering.

Je kan je ook afvragen "wat is het je jaarlijks waard om verzekerd te zijn van een veilige en goed beheerde spot?"


Beetje appels met peren, je gaat een drukbezochte spot voor buitenlanders vergelijken met spots waar nauwelijks buitenlandse kitesurftoeristen op af komen (ja kip en ei redenering kan je hierop toepassen).  

Daarnaast is het geen garantie dat dit gaat werken, maar wel de gehele rompslomp van een verening met zich meebrengt. Denk dat menig toerist zich niet laat weerhouden en gewoon opstapt (kijk maar naar Kijkduin met zijn stricte regels, wat nu samen met de Dam en Slufter tot de verdorven spots behoort).

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er eigenlijk geen oplossing is voor dit probleem. Kijk maar naar alle Ollanders op wintersport, gaan ook vrolijk buiten de pistes, terwijl het merendeel niet getraind is en de borden/afzettingen(!) negeert.

Ze zouden een soort van zelfde verbinding met de spot moeten voelen als wij locals en dan hun eigen soortgenoten erop kunnen aanspreken.

Je hebt een beetje gelijk, maar een vereniging heeft heel veel voordelen, ook richting Gemeente en handhaving. En ik kan als ervaringsdeskundige echt 100% zeker zeggen dat het idd kip-ei vergelijking is qua toeristen. Het stikt van de toeristen in het kustgebied, Duinrell, campings, en ze komen allemaal keurig toestemming vragen om te varen. Alleen maar mensen op het water met dezelfde lycra werkt uitstekend afschrikkend. Het gaat juist mis op alle drukke spots omdat het relatief vrij is en omdat wanneer er wel regels zijn, deze genegeerd worden: broken windows theory. Als je de spot institutionaliseert, verandert echt alles. Zeker Oosterburen zijn zeer gevoelig voor regels mits de omgeving en de pakkans daarop is ingericht. Ik weet dat men het niet wil horen, maar is er een reeel alternatief?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #40 Juni 05, 2013, 14:24:27
edit2Rapporteer  
Hoe werkt dat daar dan? Als je zonder lycra van het water afkomt krijg je een bekeuring? Hebben ze daar een fulltime boa ingehuurd om de boel in de gaten te houden, of is iedereen met een lycra boa?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Juni 05, 2013, 14:32:36
edit2Rapporteer  
Als je een topspot hebt, maar het wordt constant vernaggeld door "non-locals" die zich niet aan de regels houden. Dan is er een oplossing. Die in Noordwijk, Katwijk, Wassenaar enz goed werkt. Rara wat is het?

Maar Michiel is het daar niet mee eens, en vele andere kiters ook niet. Toch is het soms (helaas) de enige manier om een spot te behouden of uberhaupt open te stellen....

Je kan borden plaatsen tot je een ons weegt, in elke taal en op elke plek. Als mensen niet gestraft/gepakt worden gaan ze toch wel door met het foute gedrag. Onderschat niet de werking van Sociale Controle d.m.v. regulering.

Je kan je ook afvragen "wat is het je jaarlijks waard om verzekerd te zijn van een veilige en goed beheerde spot?"


Beetje appels met peren, je gaat een drukbezochte spot voor buitenlanders vergelijken met spots waar nauwelijks buitenlandse kitesurftoeristen op af komen (ja kip en ei redenering kan je hierop toepassen).  

Daarnaast is het geen garantie dat dit gaat werken, maar wel de gehele rompslomp van een verening met zich meebrengt. Denk dat menig toerist zich niet laat weerhouden en gewoon opstapt (kijk maar naar Kijkduin met zijn stricte regels, wat nu samen met de Dam en Slufter tot de verdorven spots behoort).

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat er eigenlijk geen oplossing is voor dit probleem. Kijk maar naar alle Ollanders op wintersport, gaan ook vrolijk buiten de pistes, terwijl het merendeel niet getraind is en de borden/afzettingen(!) negeert.

Ze zouden een soort van zelfde verbinding met de spot moeten voelen als wij locals en dan hun eigen soortgenoten erop kunnen aanspreken.

Je hebt een beetje gelijk, maar een vereniging heeft heel veel voordelen, ook richting Gemeente en handhaving. En ik kan als ervaringsdeskundige echt 100% zeker zeggen dat het idd kip-ei vergelijking is qua toeristen. Het stikt van de toeristen in het kustgebied, Duinrell, campings, en ze komen allemaal keurig toestemming vragen om te varen. Alleen maar mensen op het water met dezelfde lycra werkt uitstekend afschrikkend. Het gaat juist mis op alle drukke spots omdat het relatief vrij is en omdat wanneer er wel regels zijn, deze genegeerd worden: broken windows theory. Als je de spot institutionaliseert, verandert echt alles. Zeker Oosterburen zijn zeer gevoelig voor regels mits de omgeving en de pakkans daarop is ingericht. Ik weet dat men het niet wil horen, maar is er een reeel alternatief?

dit klinkt dan nog als de betere optie...
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #42 Juni 05, 2013, 14:32:54
edit2Rapporteer  
En tja wat is rompslomp? Financieel hoeft het allemaal niet zo spectaculair te zijn en een aantal vrijwilligers die een paar avonden voor de oprichting, 4x vergaderingen per jaar, een jaarlijkse ledenvergadering, een aantal keer per jaar met de gemeente om de tafel gaat zitten en wat administratie moet toch wel te doen zijn?

Ik zou het wel weten als het mijn spot zou zijn en je met een paar uurtjes per maand hem wss open kon houden Wink Het is alleen volgens mij meer een principekwestie van vrijheid en vrij zijn. Met de huidige situatie als resultaat daar van helaas.
feddomw
Gast
Antwoord #43 Juni 05, 2013, 14:39:42
edit2Rapporteer  
Hoe werkt dat daar dan? Als je zonder lycra van het water afkomt krijg je een bekeuring? Hebben ze daar een fulltime boa ingehuurd om de boel in de gaten te houden, of is iedereen met een lycra boa?


Zo ver komt het zelden, maar het kan wel. Kiten is alleen toegestaan voor leden, dat wordt in een APV opgenomen. Net zoals loslopende honden kan overtreding van een APV beboet worden. Maar je moet het anders zien: je komt nu op een spot waar iedereen wat aanrommelt dus doe je mee. Als jij als vreemde op een spot komt waar iedereen hetzelfde aan heeft en er staat een gebouw, denk je 2 keer na voor je het water op gaat.  Want als je niet luistert heb je de massa tegen je. Nu worden de beunen door Evan of EJ aangesproken (ik noem maar wat), maar die hebben geen enkel "gezag of autoriteit of zweem van officieel-heid" achter zich.

Dit is een persoonlijke mening, ik ben geen Slufter-ganger en weet niet hoe de NKV hier in staat. Ik merk alleen dat iedereen klaagt over bepaalde spots, behalve Katwijk, Nerdwijk, enz. En die hebben verenigingen. 1+1=2
berttt

Berichten: 307
Antwoord #44 Juni 05, 2013, 14:46:50
edit2Rapporteer  
Hoe werkt dat daar dan? Als je zonder lycra van het water afkomt krijg je een bekeuring? Hebben ze daar een fulltime boa ingehuurd om de boel in de gaten te houden, of is iedereen met een lycra boa?


Zo ver komt het zelden, maar het kan wel. Kiten is alleen toegestaan voor leden, dat wordt in een APV opgenomen. Net zoals loslopende honden kan overtreding van een APV beboet worden. Maar je moet het anders zien: je komt nu op een spot waar iedereen wat aanrommelt dus doe je mee. Als jij als vreemde op een spot komt waar iedereen hetzelfde aan heeft en er staat een gebouw, denk je 2 keer na voor je het water op gaat.  Want als je niet luistert heb je de massa tegen je. Nu worden de beunen door Evan of EJ aangesproken (ik noem maar wat), maar die hebben geen enkel "gezag of autoriteit of zweem van officieel-heid" achter zich.

Dit is een persoonlijke mening, ik ben geen Slufter-ganger en weet niet hoe de NKV hier in staat. Ik merk alleen dat iedereen klaagt over bepaalde spots, behalve Katwijk, Nerdwijk, enz. En die hebben verenigingen. 1+1=2

100 procent gelijk zolang er niemand is die echt gezag heeft en boetes kan uitschrijven gaat er niets gebeuren met dreigen en zeggen '' dit mag niet jongen'' gaan ze het wrs alleen nog maar meer doen. Dus beter ineens harde maatregelen en straffen Smiley Foute zone  1 waarschuwing nog eens foute zone Boete klaar. 3 boetes banned for life
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #45 Juni 05, 2013, 16:10:41
edit2Rapporteer  
een plaatselijke vereniging gaat niets oplossen.
Reguleringen zoals opgenomen in de APV's van zowel Katwijk als Noordwijk zijn ( juridisch gezien) zo lek als een zeef. Vervang de activiteit kitesurfen maar eens in  bijvoorbeeld "wandelen" .
Je zou dan de situatie krijgen dat alleen leden van de plaatselijke wandelvereniging in bijv Den Helder ( om maar een stad te noemen) over het strand van Den Helder mogen wandelen .........
Of om de zaak dan maar eens met autorijden te vergelijken ( op sommige stukken weg wordt echt veel te hard gereden) alleen de leden van de plaatselijke autovereniging mogen op de A10 met de auto de snelweg op......  Dat gaat 'm dus echt niet worden.

Ikzelf ben dan een voorstander van:
- duidelijke informatie
- kneitershard handhaven

Vanuit de NKV  BOA's opleiden , aanstellen is dan een optie maar daar is echt een lange weg te gaan...........

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #46 Juni 05, 2013, 16:26:39
edit2Rapporteer  
pfffff. dit blijft een eindeloze discussie.....jammer, niet nodig.

* Boetes helpt NOOIT, kijk zelf in de spiegel, houdt jij je altijd aan de maximum snelheid?
Na een ontvangen boete volgt er altijd wel weer 1 dus je houdt je niet aan de regels.

* Flyers is leuk maar dit moet je periodiek herhalen (dus echt maanden lang en het jaar erop weer. enz.)

* Bebording heeft alleen juridische waarde (naderhand) dus in dit geval geen enkele meerwaarde (het kwaad is dan al geschied)

* een verbod met bepaalde windrichting volkomen zinloos.

De beste oplossing is: een obstakel over de volle breedte (al door meerdere aangegeven)
Een DUIDELIJKE ballenlijn (zien we dit niet niet vaak genoeg bij Europese badplaatsen of wereldwijde kitespots om 
zodoende een scheiding te voor het leesersgebied/zwemmersgebied?)
(kijk maar eens op Google hoevaak het door gemeentes/provincies/RWS wordt toegepast en vaak met succes)
Ballenlijn dient deels als obstakel en zal door vele geresecteerd worden. Iemand die er toch overheen gaat kan nooit zeggen;
ik heb het niet gezien. Dus gelijk aanspreken die gast.

Bij deze wil ik wel de eerste 100 Euro doneren voor een ballenlijn als dit goedgekeurd wordt (mits de gemeente er niet voor betaald)

Enigste nadeel bij een ballenlijn is wel de verankering, flexibiliteit moet i.v.m. getijdewiselling, daarbij moet men wel denken aan de verankering dat deze tijdens eb nog zeker 1 mtr. onder water ligt.

Hopla!
http://www.ballenlijn.nl/index.html 


-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #47 Juni 05, 2013, 16:36:04
edit2Rapporteer  
Als de pakkans hoog genoeg laat je het wel, ik althans wel. Ik moet meerdere malen per week over de A2 langs de trajectcontrole en ik haal het echt niet in mijn hoofd om er te hard te rijden. En meerdere boetes in 1 week is ook heel effectief om het een flinke poos kalmer aan te doen kan ik je zeggen Smiley
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #48 Juni 05, 2013, 16:37:52
edit2Rapporteer  
Ja dat zeg ik dus; synoniem voor trajectcontrole is een ballenlijn.... Wink
mobiele flitscontrole helpen niet.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #49 Juni 05, 2013, 16:39:47
edit2Rapporteer  
Een BOA die er op let of je over die lijn gaat is vergelijkbaar met de trajectcontrole Wink De ballenlijn is niks meer als de kleine 100 km bordjes op de hectometer paaltjes langs de weg. Als je er straffeloos mee weg komt om het te negeren of iig de pakkans laag is zal dat vanzelf weer gaan gebeuren Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.