safety Xbow

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Mei 20, 2007, 22:36:43
edit2Rapporteer  
Was gisteren lekker met mijn Psychoo III op Schellinkhout aan het kiten, zie ik opeens vanuit mijn linkerooghoek een Xbow downwind aankomen. Ik kijk wie er aan de andere kant van de lijnen zit, maar tot mijn verbazing zat er helemaal niemand aan!!! De bar van de Xbow raakt vervolgens bij mij in m'n lijnen waarna beide kites in het water stortten. (gelukkig maar, je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren). Ik vervolgens aan mijn safety getrokken en een medekiter heeft de Xbow vastgehouden. De dame van wie de kite was kwam lopend in het water naar mij toe om vervolgens samen naar de kant te gaan en de boel daar weer te ontknopen. Ze vertelde dat haar chickenloop tijdens een trick spontaan van de haak afgesprongen was. In eerste instantie ben je allang blij dat alles goed is afgelopen.
Maar nu vraag ik me toch af: zit er geen 5de lijn of andere safety op een Xbow? Je bent je kite toch nooit in 1x kwijt?
franco

Berichten: 874
Antwoord #1 Mei 20, 2007, 22:50:49
edit2Rapporteer  
zou niet mogen gebeuren als je de chickenloop vergrendelt, en daar bij niet onverstandig als er een leas bij wordt gebruikt, dan had de vlieger gewoon nog aan haar zelf blijfen hangen.
hee groeten gabber. ps ze moest wel een stuk lopen he.
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #2 Mei 20, 2007, 22:53:19
edit2Rapporteer  
een safety leash had ze zowieso moeten dragen idd. en trouwen kan me echt niet voorstellen dat de chickenloop van de haak schiet met zo'n dikke monkey dick die erdoorheen steekt. ik denk eerder dat ze een un-hooked trick deed zonder bypass leash.....
Myzrael
Gast
Antwoord #3 Mei 20, 2007, 22:56:09
edit2Rapporteer  
Ik weet uit ervaring dat je chickenloop wel dergelijk los kan schieten. OOK als je hem goed vastmaakt. Er komen nu eenmaal flinke krachten op en je kunt ook per ongeluk je bar te ver aantrekken waardoor je hem "uithaakt" als het ware.
franco

Berichten: 874
Antwoord #4 Mei 20, 2007, 23:06:37
edit2Rapporteer  
nou myzrael die monkey dick van een Cabrinha is zo groot en DIK dat onse surinaamse vrienden er jaloers op zullen zijn hahhahaa, en ik vaar nu bijna drie jaar met Cabrinha, maar mij is dit nog niet over komen. en ik doe nog niks uitgehaakt maar draag wel een leash voor exstra veiligheid.
en deze dame geeft les dus zou ook moeten weten dat de leash er bij hoort.
franco

Berichten: 874
Antwoord #5 Mei 20, 2007, 23:08:01
edit2Rapporteer  
nou myzrael die monkey dick van een Cabrinha is zo groot en DIK dat onse surinaamse vrienden er jaloers op zullen zijn hahhahaa, en ik vaar nu bijna drie jaar met Cabrinha, maar mij is dit nog niet over komen. en ik doe nog niks uitgehaakt maar draag wel een leash voor exstra veiligheid.
en deze dame geeft les dus zou ook moeten weten dat de leash er bij hoort. ThumpsUp
franco

Berichten: 874
Antwoord #6 Mei 20, 2007, 23:09:00
edit2Rapporteer  
en ooooo ja flyingtrunkie als je wat vind mag je het tog houden.
Feutus

Berichten: 66
Antwoord #7 Mei 20, 2007, 23:09:03
edit2Rapporteer  
Ik weet uit ervaring dat je chickenloop wel dergelijk los kan schieten. OOK als je hem goed vastmaakt. Er komen nu eenmaal flinke krachten op en je kunt ook per ongeluk je bar te ver aantrekken waardoor je hem "uithaakt" als het ware.
was iemand me al weer voor  loser
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Mei 20, 2007, 23:14:16
edit2Rapporteer  
Ik heb het zelf ook een keertje gehad dat m'n lekkere lange, dikke donkey dick losschoot .... ThumpDown
Maareh, mijn vraag is nog niet beantwoord: Zit er standaard geen 5de lijn op?????
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Mei 20, 2007, 23:17:55
edit2Rapporteer  
Op bow kites? NEE daar zit standaard geen 5e-lijn op anders was het geen bow-kite meer. (maar een hybride)
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #10 Mei 20, 2007, 23:18:11
edit2Rapporteer  
gewoon een safety op een van de stuurlijnen of een van de powerlijnen normaal gezien.

bows zijn zowiezo 4lijn, maar dat wil niet zeggen dat je hem niet kan flaggen als safety!!

(zelfde concept als je flysurfer dus)
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #11 Mei 20, 2007, 23:19:49
edit2Rapporteer  
neeh neeh neeh, meeste doen leash aan hun chickenloop (wat dus zorgt dat ej kite niet wegvliegt als je unhooked vaart) ,de safety is gewoon door de stopper heen duwen.

maar als je de chickenloop open schiet, zal je leash er ook vanaf gaan...oftewel, met of zonder leash, er was niks dat het had kunnen voorkomen (tenzij ze natuurljik de CL mongolisch had vastgezet)

en helldog, flaggen is HEEL niks, dus denk nie dat veel mensen daarvoorstander van zijn
Geen

Berichten: 559
Antwoord #12 Mei 20, 2007, 23:28:32
edit2Rapporteer  
volgens mij gebeurt dit echt één keer per jaar ofso,,
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #13 Mei 20, 2007, 23:36:18
edit2Rapporteer  
Je moet de leash aan je depowerkoord, boven je chickenloop, vastmaken. Of natuurlijk aan 1 van de stuur/powerlijnen, maar dan kun je de bar niet spinnen.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #14 Mei 20, 2007, 23:36:40
edit2Rapporteer  
ik lees wel vaker over leashes aan chickenloops en dat dat eruit schiet al je je saftey trekt.
maar er zit toch en ringetje op je chickenloop (iig by my wel, Waroo 06), dan kan je daar toch wel j leash aan vastmaken?
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #15 Mei 20, 2007, 23:38:01
edit2Rapporteer  
Aan dat ringetje hoort je leash idd bij een waroo.
Jolien.

Berichten: 1152
Antwoord #16 Mei 20, 2007, 23:38:44
edit2Rapporteer  
Mooi =D dan doe ik t altijd goed =P
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #17 Mei 20, 2007, 23:52:36
edit2Rapporteer  
Als ik het goed begrijp, dan heeft een bow dus als standaard als enige safety door hem door de stopperbal heen te duwen, waarna ie uit de lucht pleurt...., klopt dat? Bij unhooked ben je hem dan dus kwijt als je je bar loslaat... Vind ik toch wel minder t.o.v. het concept van flysurfer.
Het is toch ook zo dat je je bar bij een bow toch ook nooit los mag laten (bij een jump), vanwege de 100% depower (aan of uit!)?
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #18 Mei 21, 2007, 00:09:42
edit2Rapporteer  
Ja trunkie, flysurfer rules, we weten het nu.
Verder, waarom zou je je bar loslaten tijdens het springen? Behalve bij een hoge gemiste handdlepass dan.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #19 Mei 21, 2007, 00:37:57
edit2Rapporteer  
flyintrunkie, dan heb je toch een leash aan je CL...leash heb je altijd nodig, dus wat je zegt is beetje onzinnig, en waarom bar niet loslaten? die 100% depower heb je alleen als je ej stoppper helemaal bovenaan of los hebt zitten.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #20 Mei 21, 2007, 00:38:28
edit2Rapporteer  
leash aan de chickenloop en dan geen probleem.
als je chickenloop lostrekt (safety) of perongeluk losgaat dan ben je wel de sjaak.

alternatief is leash aan 1 powerlijn. Maar als je dan de safety trekt of per ongeluk uithaakt of de barloslaat tijdens unhooked, dan schiet je bar weg en afh. van uitvoering zit de bar dan halverwege de kite en de kite is half aan het fladderen aan 1 lijn. Niet heel fijn.
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #21 Mei 21, 2007, 00:42:29
edit2Rapporteer  
maar even om het duidelijk te maken voor flyingtrunkie, die dus bang is dat als je je QR trekt.

je QR is NIET je safety (bij xbow iig), je safety is gewoon door je stopper heen duwen, je QR is dus alleen als  je normale safety ook niet zou werken.

bij de waroo is het wat anders, omdat die nog een safety heeft naast de bar loslaten (de 2007)
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #22 Mei 21, 2007, 00:47:45
edit2Rapporteer  
Ik zag laatst een fotootje van een oplossing, waarbij er een
soort van 5e lijn, vastzat aan de beide powerlijnen, net boven je
depowerstrap.
Deze lijn zat door een ringetje, aan je chickenloop en hier zat
de leach aan vast.
Bij release of losraken van je chickenloop, hangt je kite dus
zo nog gedepowered aan deze 5e lijn.
Hetzelfde principe zo'n beetje als een Naish 5th schiftbar.


lodo

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #23 Mei 21, 2007, 01:37:21
edit2Rapporteer  
hallo
zelf heb ik de SB ik heb nu al meerdere malen gehad dat hij losgeschoten is,
maar alleen met mijn mystic warrior trapeze.
met mijn oude trapeze heb ik het nog nooit gehad.
hoe het komt? zou het zelf niet weten.
de donkydick is zelfs zo lang dat bij gepowerde kite hij nog in mijn buik zit te prikken dus lang genoeg zou je zeggen.
lodo

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #24 Mei 21, 2007, 01:41:02
edit2Rapporteer  
Ja trunkie, flysurfer rules, we weten het nu.
Verder, waarom zou je je bar loslaten tijdens het springen? Behalve bij een hoge gemiste handdlepass dan.
er zijn nog meer tricks behalve een handlepass
zoals een deadman of een boardpass uit de oude doos
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.