verroeste schroeven in board los te krijgen??

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #50 Juni 30, 2013, 13:28:26
edit2Rapporteer  
ik hou jullie op de hoogte Smiley


Al iets bereikt?
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #51 Juli 01, 2013, 14:03:19
edit2Rapporteer  
na 2 dagen regelmatig insmeren met kruipolie en dan de schroeven een schok geven en pogen los te draaien is het resultaat  1 insert die meedraait en dus vervangen moet worden en 1 schroef is los met de insert nog heel.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #52 Juli 01, 2013, 14:42:24
edit2Rapporteer  
En de andere twee? Of vaar je met één voetband?

Ik zou eerst de andere stance uitproberen zoals eerder geopperd (voordat je kosten gaat maken voor het vastzetten van een insert die je toch niet gebruikt... )

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #53 Juli 01, 2013, 15:58:47
edit2Rapporteer  
Als je dalijk een nieuwe schroef in een insert draait, schuur dan ff met het schroefdraad van het schroefje  langs  wat kaarsvet werkt als antiseize ... en als je hem vast draait, onthou : vast is vast, nog vaster is kapot. Of wel indraaien tot ie aan zet en dan een beetje er bij... nog geen kwartslag voor het afbreken.
joshhgv

Geen avatar

Berichten: 66
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #54 Juli 01, 2013, 16:43:02
edit2Rapporteer  
duidelijk geen echte metaalmannen hier
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #55 Juli 01, 2013, 16:47:38
edit2Rapporteer  
Goh dat is een zinvolle bijdrage Joshhgv. Daar heeft de topic starter echt wat aan...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #56 Juli 01, 2013, 17:13:12
edit2Rapporteer  
duidelijk geen echte metaalmannen hier
kom maar een keertje langs op schiphol oost. Wink
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #57 Juli 01, 2013, 18:03:26
edit2Rapporteer  
En de andere twee? Of vaar je met één voetband?

Ik zou eerst de andere stance uitproberen zoals eerder geopperd (voordat je kosten gaat maken voor het vastzetten van een insert die je toch niet gebruikt... )



ik heb gebeld met de reparateur en het vervangen van de insert kost 40 euro, heb je iig geen nieuw board voor.
en w.b. de quote.... de insert zit los, dat wil zeggen dat er water bij kan, als ik nu met t board ga varen zuigt de kern water aan en heb ik m echt vernield, dat ga ik dus niet doen, tis een fijn board en vaar t graag nog beetje langer.

oh en over een andere vraag: t ging maar om 1 footpad, in de andere zaten gewoon de normale roestvrijstalen kruiskopschroeven. waarvan de kop een beetje kapot is gedraaid, dus die wil ik wel graag vervangen. weten jullie hoe ik aan een nieuw setje schroeven kom?
 
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #58 Juli 01, 2013, 18:15:14
edit2Rapporteer  
heeft iedere zichzelf respecterende kitewinkel...  Grin

En even duidelijk zijn met of t metrische draad is (wss) of de Engelse
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #59 Juli 01, 2013, 18:19:29
edit2Rapporteer  
ok, thx. board moet toch voor reparatie, zullen ze daar ook wel de juiste schroeven hebben Smiley
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #60 Juli 01, 2013, 21:15:37
edit2Rapporteer  
Tripje naar de Hornbch of vergelijkbare GROTE bouwmarkt/ijzerwarenhandel, met het oude schroefje in de hand. Dikke kans dat ze exact hetzelfde schroefje gewoon hebben. Afrekenen per gewicht, dus het juiste aantal schroefjes halen en een reserve erbij en je bent klaar (en 't kost bijna niets)
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #61 Juli 01, 2013, 22:38:25
edit2Rapporteer  
...oude schroefje in de hand.. meenemen naar de ijzerboer -lol-
dan komt ie weer met verzinkte schroeven uit t jaar kruik thuis  schater (heb je het topic wel gevolgd???)
Bovendien heb je verschillende modellen RVS m6 qua kop  Dat zijn andere dan de regulaire modellen waar jij het over hebt bij Hornbach

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #62 Juli 01, 2013, 22:47:42
edit2Rapporteer  
Gat van oude insert goed schoonmaken en ontvetten, niet met Methyl Ethyl Keton, gewoon met isopropyl. insert met bijpassende schroef aanschaffen. Insert in het midden van het gat plaatsen, aluminium tape het gat met insert bedekken, twee gaatjes prikken tegenover elkaar tussen insert en gat rand. Vol spuiten met Araldite (epoxy) 1 uur niet aanraken( door chemische reactie erg heet) normaal af laten koelen en voila 2 uurtjes werk incl afkoel tijd en klaar is kees... makkelijk toch?
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #63 Juli 01, 2013, 23:59:11
edit2Rapporteer  
...oude schroefje in de hand.. meenemen naar de ijzerboer -lol-
dan komt ie weer met verzinkte schroeven uit t jaar kruik thuis  schater (heb je het topic wel gevolgd???)
Bovendien heb je verschillende modellen RVS m6 qua kop  Dat zijn andere dan de regulaire modellen waar jij het over hebt bij Hornbach



Bij ijzerwarenhandels, zoals bijv. Hornbach, hebben ze ook gewoon RVS schroeven in alle soorten en maten. Kijken kan geen kwaad. Hebben ze het niet, moet je inderdaad iets anders zien te regelen.

Zelf heb ik bij meubelstukken van tientallen jaren oud precies de schroeven geconden die ik nodig had, die zowel vernikkeld als in RVS beschikbaar waren. Ja, ik heb het topic wel gevolgd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Altijd beter dan 10 euro per schroef betalen terwijl ze misschien gewoon in de ijzerhandel om de hoek liggen..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.