Gaastra kites; garantie tot aan het water?

feddomw
Gast
Antwoord #25 Juli 02, 2013, 11:27:10
edit2Rapporteer  
Je zou bijna een tegen reactie verwachten van winkel, importeur en last but not least Morres...

Ik wou niks zeggen.....

En dat is niet de winkel waar je de set hebt gekocht?
Dikke kudo's voor Boardguru dan! Smiley (En niet Intersurf Sneek)

Ik denk dat dat bericht over die North vlieger gaat?

Lijkt mij ook ja. Overigens vind ik Intersurf's voorstel niet heel slecht verder.
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #26 Juli 02, 2013, 11:38:26
edit2Rapporteer  
Zo dan, ik haal 2 berichten door elkaar Grin
Netjes van Boardguru, die begrijpen hoe het moet. Ben erg benieuwd hoe Intersurf het gaat oplossen..
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Juli 02, 2013, 11:54:01
edit2Rapporteer  
boardguru is importeur... geen idee waar Marco z'n kite heeft gekocht.

Ik vind het wel heel schraal van die shop dat die dat niet onder garantie in behandeling nemen. Wel goed op zich van Boardguru dat ze het voor je gaan repareren... Maar, ik vraag me af of je daar genoegen mee moet nemen? Je schrijft "gloednieuwe north rebel".

Ik wilde destijds niet te veel schennis schoppen omdat de winkel mij wel goed had geholpen, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet heel happy ben met het feit dat mijn toen 2 maanden nieuwe kite, met life time guarantee, ineens een stuk minder waard was op de 2e hands markt wegens een reparatie. Vooral jammer is dat Best gewoon niet reageerde.

In mijn ogen is er maar 1 goede oplossing voor zo'n probleem bij een (nagenoeg) nieuwe kite en dat is omruilen voor een nieuw exemplaar.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #28 Juli 02, 2013, 12:31:40
edit2Rapporteer  
Je zou dus eigenlijk de topic title moeten veranderen in

"intersurf Sneek Garantie tot aan het water "

Ik heb wel eens direct bij de Gaastra Importeur iets neergelegd zonder te weten dat eigenlijk bij de shop moest zijn,  maar daar werd toch echt niet moeilijk overgedaan,!
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #29 Juli 02, 2013, 12:41:47
edit2Rapporteer  
Denk dat het meer aan Intersurf ligt dan aan Gaastra. Mijn kite die ik vorig jaar via Morres aangeschaft heb werd zonder problemen gerepareerd (ook bobbel LE door loslatende stiksels). Hoefde hem alleen op te sturen en binnen een week had ik hem terug.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #30 Juli 02, 2013, 13:01:34
edit2Rapporteer  
Daarbij moet ik dan ( vanuit de NKV achtergrond  Tongue ) wel even vermelden dat het Intersurf Sneek is geweest die het infobord @ Mirns hebben gefinancierd. De baas zelf stond op zondagmorgen gaten in de grond te graven en dat is dan ook wel wat waard.
Gaat volgens mij wat fout in de communicatie want de intentie van deze shop is best wel ok. 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Juli 02, 2013, 14:26:05
edit2Rapporteer  
Apart verhaal.
Meestal als de LE bladder klapt omdat het stiksel loslaat, dan klapt de hele LE kapot (en vaak ook nog een stuk van het doek van de kite). Hier is dat niet gebeurd.

Blijkbaar is het geen veel voorkomend iets, want anders had Gaastra vermoedelijk niet zo gereageerd.
Wel sneu want zoals Tom al aangeeft zijn het niet erg grote kosten om een klant tevreden te houden.
En er staat (weer) een negatief verhaal over Gaastra hier.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #32 Juli 02, 2013, 14:59:28
edit2Rapporteer  
Meestal Michiel, heb wel vaker gehoord dat er dan alleen een stukje open springt. Hangt heel erg van de plek en type of grootte van de kite af.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Juli 02, 2013, 15:42:36
edit2Rapporteer  
Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.

De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)

De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #34 Juli 02, 2013, 16:47:46
edit2Rapporteer  
Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.

De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)

De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)
Hij kreeg toch een nieuwe blader ? en de winkel wilde hem er in doen , alleen het dicht naaien gaat het dus over....

"Nb: om een eerlijk beeld te geven moet ik wel zeggen dat Gaastra 'uit coulance' een nieuwe bladder opstuurt, dat de winkel het er gratis inzet en dat ik zelf alleen het 'dichtnaaien' moet betalen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 Juli 02, 2013, 17:02:08
edit2Rapporteer  
Meestal Michiel, heb wel vaker gehoord dat er dan alleen een stukje open springt. Hangt heel erg van de plek en type of grootte van de kite af.

Vandaar dat ik ook zeg "Meestal" Wink
Heb het zelf ook gehad in 2005 met mijn allereerst tubekite. Er ontstond een bobbel op de LE, maar geen klapper.
Dat heb ik laten maken omdat je destijds maar 6 maanden garantie had op een North. Was maar een paar euro stikkosten.

Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.

De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)

De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)

Nee, wel twee vergelijkbare verhalen m.b.t. de schade, maar in een ander stadium van kapot gaan.

Gaastra van Jeroen is de bladder geklapt omdat het stiksel van de LE los heeft gelaten op een bepaalde plek. Van een ontploffing kunnen we niet spreken want de schade is beperkt en relatief eenvoudig te repareren. Ik maak daaruit op dat niet het dacron zelf doormidden is, louter op het stiksel is hij open gegaan.

De North heeft alleen stiksel wat los laat, maar nog geen geklapte bladder of meer schade.

Beide gevallen zijn discutabel hoe de shop/importeur hiermee omgaat.
De normale gang van zaken is altijd communiceren via de shop waar je gekocht hebt. Wil dat niet lukken, dan kun je altijd nog verhaal halen bij de importeur.
Jeroen1972

Berichten: 54
Antwoord #36 Juli 02, 2013, 17:25:00
edit2Rapporteer  
De scheur in mijn LE is (ook) lokaal (ongeveer 50cm). Je ziet op de foto de ravels zitten.
Ik heb het over 'ontploffen' omdat ik toen ik op het water was een luide knal hoorden (als van een geweerschot).
 Cry
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #37 Juli 02, 2013, 17:27:19
edit2Rapporteer  
De scheur in mijn LE is (ook) lokaal (ongeveer 50cm). Je ziet op de foto de ravels zitten.
Ik heb het over 'ontploffen' omdat ik toen ik op het water was een luide knal hoorden (als van een geweerschot).
 Cry

Pfff de shop moet dit gewoon maken... Of een nieuwe overjarige kite geven want dit kan niet!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #38 Juli 02, 2013, 17:27:55
edit2Rapporteer  
Ah, dat zegt meer dan 1000 woorden!

Gelukkig geen scheuren door het materiaal, echt het stiksel heeft het opgegeven!
De klap is enorm, dat is echt schrikken inderdaad.

Deze schade is te herstellen. Maar het blijft vreemd vanuit Gaastra om zo te reageren.
Hoe oud is de kite precies?
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #39 Juli 02, 2013, 17:40:00
edit2Rapporteer  
Tja, die foto is inderdaad duidelijk genoeg. Je zou mogen verwachten dat de bladder niet door een grote druk op het stiksel naar buiten komt. Die hoort gewoon binnen te blijven.

Ook ik heb goede ervaringen met Gaastra-garantie, maar dat is al wel een tijdje geleden (2005). Daarna ben ik overgestapt op een andere merk.
Ironis

Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
Antwoord #40 Juli 02, 2013, 23:11:29
edit2Rapporteer  
Dat is puur stiksel wat gaar is.. Betwijfel of stiksel over zo'n afstand spontaan kapot gaat door een crash..
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #41 Juli 03, 2013, 12:36:29
edit2Rapporteer  
voor mij geen gaastra naar aanleiding van dit verhaal.
moet gewoon minimaal gratis worden gerepareerd door gaastra!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #42 Juli 03, 2013, 12:52:29
edit2Rapporteer  
Jah,ik ben  ondanks de zeer correcte afhandeling van Gaastra en Telstar er ook helemaal klaar mee. Ben overgestapt op Ozone C4......
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #43 Juli 03, 2013, 13:16:48
edit2Rapporteer  
ik vind dat Morres zich verdacht sil houdt  Roll Eyes
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #44 Juli 03, 2013, 13:29:11
edit2Rapporteer  
Dat is puur stiksel wat gaar is.. Betwijfel of stiksel over zo'n afstand spontaan kapot gaat door een crash..


Dat is puur stiksel dat gaar(stra) is ......  Grin
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #45 Juli 03, 2013, 19:37:20
edit2Rapporteer  
Ik meen me ook te herinneren dat een iemand enigszins Gaastra minded hier regelmatig post.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #46 Juli 03, 2013, 19:55:35
edit2Rapporteer  
Morres moet bij Gaarstra op het matje komen over het feit hoe het zover heeft kunnen uitlopen. Zelfs de Gaarstra garantie-tot-aan-het-water heeft het forum nu bereikt. Het einde is nabij...
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #47 Juli 03, 2013, 20:04:59
edit2Rapporteer  
bekende heeft zelfde probleem gehad met een naish kite. HELE NETTE OPLOSSING VOOR GEVONDEN!

naish helix 2009 12m op 12uur ontploft. meerdere getuigen van toen het gebeurde.
terug naar eurofun. deze zijn er achterna gegaan. eerste reactie was ook ''gecrasht op het water'' uitgelegd dat dit niet het geval was. na 2 weken kon bekende gratis een nieuwe naish helix 2010 12m ophalen. (2009 was er niet meer)  perfect opgelost dus.

van gaastra zou je toch hetzelfde mogen verwachten. de scheur is ook op de naad.

ik herinner me nu ook wat over safety's van gaastra uit 2009 wat lekker in elkaar zat



feddomw
Gast
Antwoord #48 Juli 03, 2013, 20:58:01
edit2Rapporteer  

ik herinner me nu ook wat over safety's van gaastra uit 2009 wat lekker in elkaar zat


Zo heeft elk merk wel eens wat. Eens dat dit niet fantastisch is, maar het voorstel van Intersurf is ook weer niet zo slecht, en om iets wat nu is gebeurd (kan gewoon een quality control issue zijn, ik zie hier geen berichten over de ene na de andere overlijdende Gaastra, het is geen F-One  schater) te vergelijken met 2009 (4 jaar geleden) is ERG kort door de bocht.

OR heeft gezeur gehad, North, Ozone, enz. Shit happens. Het gaat er om dat het netjes moet worden opgelost. Ik kan je verzekeren dat er voor elk merk hier iemand op het forum is met een maandagochtend exemplaar en die nooit meer dat merk wil varen....

Maar de belangrijkste vraag is: waar blijft Morres?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49 Juli 03, 2013, 21:04:17
edit2Rapporteer  
Nee, wanneer komen ze met een goede oplossing voor die jongen?

That 's the question Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.