Sardinië

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #75 Januari 23, 2012, 18:08:00
edit2Rapporteer  
Okke,
Porto Pollo is veilig om te kiten. Porto pollo is een grote baai die in 2 stukken gedeeld wordt door een land tong welke naar het eiland Gabbiani loopt. De land tong is ongeveer 50 breed en daar staan een paar restaurantjes, een beach club. Leeu voor een espresso, lunch of een biertje 'avonds na een kite sessie. Op Gabbiani was een camping, deze is nu voor de helft gesloten, en heeft zijn glans verloren.
De linker baai is het grootste deel van Porto Pollo, het strand strekt zich ongeveer 5km tot aan Porto Liscia. (officieel heet deze baai ook baai Liscia.) Hier mag je kiten. Het kite beach is ongeveen 400m vanaf de landtong, bij de riviermonding (Liscia). Hier kun je veilig starten en de wind komt sideshore van links (Mistral of Scirocco) of van rechts (Libeccio) Door de baai vorm van Porto Pollo kun je nooit echt afdrijven je komt altijd weer aan de kust terug.

Wind is het beste in Juni of weer einde Augustus, begin September. Vergeet Juli en begin Augustus, dit is midden in de vakantie, het strand is dan vol en de wind laat het ook afweten. Vanaf de 3e week Augustus gaan de noord Italianen weer naar huis en ook de wind keert dan meestal weer terug.  

Porto Pollo wordt ook steeds meer gebruikt als uitvals basis voor fietsers. Zowel met racefietsen of met Mountain bikes worden steeds meer tochten gemaakt. Voordeel van Sardinie is dat er altijd wind staat, dus te heet om te fietsen wordt het eigenlijk niet. Appartementen complex Il Borgo in Porto Pollo is dan ook een goede stek om fietstochten te maken.

Blijf alleen niet op Porto Pollo hangen. Sardinie heeft zoveel mooie kite spots dat je bij iedere windrichting een mooie spot kan vinden aan de oostkust San Teodoro, La Cinta strand, aandoe west kust Rena Majore, het is allemaal te bereijden vanaf Porto Pollo of Palau...

Suc6
Mike
Okke

Berichten: 21
Antwoord #76 Januari 23, 2012, 22:11:56
edit2Rapporteer  
Allemaal hartstikke bedankt,
ik ga flink aan het lobbyen om ieder gezinslid ervan te overtuigen!
Ze zijn bijna allemaal al om!
hkny

Berichten: 24
Antwoord #77 Mei 22, 2012, 12:29:40
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij vertellen welke spots er in deze video voorbij komen? Ik hou van vlak water.


http://vimeo.com/26555968

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #78 Mei 24, 2012, 14:07:51
edit2Rapporteer  
Er wordt op verschillende locaties gekitte.
Volgens mij zijn dit o.a de locaties:

Le Saline: Mooie vlak water spot aan de oostkust, net onder Olbia, net voorbij het vliegveld
La Maddalena: De straatjes op de video zijn vlg mij Maddalena, Het vlakke water waar zij met de waterskiboot naartoe gaan is tussen de eilandjes La Maddalena en Caprera. (dit is vanuit Palau met de veerboot te bereiken, of zelf een bootje huren...)
de baai met palmbomen is Olbia, hier kun je niet kiten (verboden)

Verder yijn er nog een aantal goede vlak water spots:
bij West Wind: La Cinta bij San Teodoro, hier is de wind dan wel aflandig, maar je kunt dan ook in de lagune varen

Porto Pollo bij Oosten Wind (meestal dan wel vlagerig) Linker baai, Baia Liscia heeft dan vlak water
Bij westen wind kun je ook aan de west kant van Baia Liscia vlak water vinden, midden in de baai van Porto Pollo is het dan wel choppy...

Valedoria aan de westkust. Hier is een lagune die door een strook strand van de zee gescheiden is, hier bij Mistral (Noord-West) goede wind en vlak water in de lagune
De Mistral is in Valedoria veel zwakker dan bijv in Porto Pollo of in Marina delle Rose, maar de golven kunnen echt goed hoog worden, daarom varen er veel in de lagune.

Suc 6


Helen

Berichten: 14
Antwoord #79 Mei 30, 2012, 09:25:47
edit2Rapporteer  

Goedemorgen!

Ik ben bezig met het volplannen van mijn zomervakantie en kan wel wat advies gebruiken.
De eerste week van juli ga ik surfen in Portugal en van daar uit vlieg ik door naar Sardinie,
waar ik deels ga werken, deels ga chillen. Afgelopen jaar heb ik veel gewindsurfd, maar daarna
in Nederland begonnen met kiten. Inmiddels een eigen setje, maar nog veel te weinig geweest.
Nu zit ik eraan te denken mijn zooi mee te nemen naar Sardinie, maar twijfel een beetje hoe
surfbaar het daar is, eind juli/begin augustus.

Ik vertoef een maandje in St. Lucia, bij La Caletta. Een geweldig mooie baai, met een stuk strand
waar ook een kiteschool zit. Het water is ondiep, wind is er wel, maar weet niet hoeveel. Ik heb een
Park 8m, dus niet bizar groot..

Doen of niet doen? Mijn zooi meeslepen kost me rond de 200e, aangezien ik op doorreis ben en
het dus ook mee neem naar Porto..

Groetjes!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #80 Mei 30, 2012, 09:33:01
edit2Rapporteer  
Moeilijk. tis niet echt een beginners eiland. en als er les gegeven wordt door ene Filippo uit Porto Cervo dan zou ik weg blijven.
Tis afhankelijk van wat jij kan. als je net kan keren zou ik het maar laten. maar als je echt hoogte kan varen en goed bodydraggen dan moet je het niet laten.

Een 8m... tis afhankelijk van wat je weegt. ik ga daar meestal heen met een 10 & 7m, afgelopen winter het meest aan de 7m gehangen.. en weeg 85kg.

Surfbaar in jul aug? Wind technisch wel... maar zo absurd druk. vooral met badgasten.


Neem wel aan dat je la caletta bij siniscola bedoelde...
Helen

Berichten: 14
Antwoord #81 Mei 30, 2012, 09:47:38
edit2Rapporteer  

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb geen idee van wie de kiteschool in La Caletta is, wel dat ook daar het advies is er geen les
te geven, maar gezien het feit dat er een zit leek het me opzich wel een redelijke kite-spot. Een goede
vriend van me werkt in de winter op Fuerte als kiteinstructeur en runt in de zomer een windsurf- en
zeilschool in St. Lucia, hij zou eventueel wel mee willen voor de tips en trucs, maar twijfel echt over het
wel of niet meenemen van de shit. Misschien moet ik er niet teveel over inzitten dat er 1200 euro aan
spullen nog amper gebruikt is (komt vanzelf!) en me deze zomer storten op golf en windsurfen..

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #82 Mei 30, 2012, 09:54:58
edit2Rapporteer  
Gewoon meenemen die hap... K zou meer problemen hebben om die zooi mee te nemen naar Fuerte... daar verdwijnt nog al eens wat en dat op de luchthaven!
Ik vlieg vaak met Ryanair van eindhoven naar alghero kost +/-250 eu incl 20 kg ruimbagage 20 kg kitegear en 10 kg hand bagage... en dat retour. Grin
Helen

Berichten: 14
Antwoord #83 Mei 30, 2012, 11:22:19
edit2Rapporteer  

Eindhoven - Alghero kost inderdaad geen drol, heb er alleen ook niet al te goede ervaringen mee,
met name klanten die bagage miste, gezeik hadden met het gewicht, vluchten die 3 uur vertraging
hadden en landen op Cagliari ipv Alghero, foutje in de aanvliegroute..

Ik vlieg nu door, dus eerst Ryan air naar Porto, dan Porto- Milaan en uiteindelijk Milaan-Olbia. Iets
lastiger dus dan de rechtstreekse vlucht...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #84 Mei 30, 2012, 12:41:48
edit2Rapporteer  
Ik vlieg minstens 4x per jaar op en neer zij het voor 2 dgn of voor 1 maand, heb vanaf eindhoven nooit iets mee gemaakt. behalve dat een keer net een kilo teveel bij me had maar daar kwam ik ook weg met een knipoog. Vanaf amsterdam met Transavia een keer mijn gear 2 dgn kwijt... Maar werd netjes thuis per taxi op la maddalena afgeleverd. ( blijkbaar vonden ze het nodig om de ammobox eerst een pitstop op tenerife te laten maken. vroeger toen er geen rechtreekse verbingingen waren, dat je met klm, alitalia en alisarda later meridiana, via amsterdam, milano linate/malpensa, bologna of rome moest. dat was pas russische roulette. zoiets van: komt ie of komt ie niet... meestal kwam het niet gelijk met jou aan, en 3x toe nooit meer terug gezien.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #85 Juni 06, 2012, 11:28:55
edit2Rapporteer  
Ik was afgelopen week een paar dagen op Sardinie, heb in Porto Pollo en La Cinta (bij San Teodoro) gevaren.
Met air Berlin vanuit München naar Olbia kost niets en de afhandeling en het inchecken in Olbia gaat snel en efficiënt, geen verloren spullen, geen beschadigingen. Ik maak de trip meermaals per jaar, Pasen, Pinksteren en in de herfst en heb nog nooit problemen gehad.

Bij Air Berlin kun je een jaar kiteboard vervoer afkopen voor Euro 70. Kun je tot 30Kg meenemen op iedere Air Berlin vlucht. Check maar op de website.

Overigens Zondag 30 knopen Sirocco, Zuid Oost in San Teodoro was een perfecte dag (1-1.5m golven, wind side-onshore van rechts en 28 graden. Zee water temp is ook goed, gewoon in een Lycra gevaren.. Vlucht ging om 21:00 en wij waren tot 18:30 nog op het water dus vol onder het zand en zout ingecheckt en met een grote lach in het gezicht naar huis gevlogen....

Hang Loose.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #86 Juni 06, 2012, 13:16:06
edit2Rapporteer  
Kijk dat zijn de betere sessies. meglio di cosi non ti poteva andare Wink
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #87 Juni 06, 2012, 14:14:03
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
San Teodoro was echt mooi en wij hadden op Donderdag een mooie avond sessie op Rena Majore, 15-20knopen wind uit noord west en mooie golven.
Nu weer weken, centjes verdienen en einde Augustus, begin September nog weer 2 weekjes naar Palau.

Het is overigens uitgestorven op Sardinie: In Porto Pollos zelf waren veel surfers en kiters (Il Borgo en Windsurf Village) maar in Palau waren veel winkels en restaurants zelfs nog gesloten.
De Italianen hebben geen geld meer sinds heer Monti besloten heeft het zwart geld uit te bannen. tevens zijn de prijzen voor de veerboten echt duur geworden.
Il Borgo heft nog veel plaats in Augustus en bijvoorbeeld restaurant San Giorgio had in de hele maand Mei 2 tafeltjes met gasten, verder geen business.... Kommer en kwel dus.

Jammer voor de Italianen, maar meer plaats voor ons op strand en op het water....

Ciao

Mike
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #88 Juni 06, 2012, 18:28:25
edit2Rapporteer  
Klinkt allemaal goed, ik ga er ook heen laatste week augustus en eerste week mei.
Als er iemand nog interessante tips heeft en ze staan nog niet in dit topic, gooi ze er dan maar bij.
Tips voor andere dingen te doen als het niet waait mag ook altijd, de vriendin moet ook tevreden blijven natuurlijk.

Nick
Helen

Berichten: 14
Antwoord #89 Juni 06, 2012, 19:31:49
edit2Rapporteer  

Mijn vluchten zijn geboekt. Zonder kitespullen, toch maar, gelukkig kan ik er windsurfen!

Heb redelijk wat ervaring met Air Berlin, heel goed geregeld allemaal, vliegen op Olbia is
ook heel relaxt. Vluchten zijn wel enorm veel duurder dan ze waren, vorig jaar vloog ik
voor 45euro heen, bizar weinig, met 20 kilo bagage en een drankje + snack..

Bizarre boottickets en duurdere vluchten zorgen ook voor een uitgestorven eiland, helaas!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #90 Juni 06, 2012, 21:45:30
edit2Rapporteer  
Nick, Helen,
Wij zijn er weer vanaf 17 Augustus tot 8 September. Wonen in Palau, zijn meestal op het strand, kite beach of bij Rupi's beach club.
Ik ben met drie dames, 2 dochters, de meiden varen Bandits, ik vaar Naish Bolt.
Wellicht dat wij elkaar in Porto Pollo zien!

tip: Als je plaats hebt, alle kites mee nemen, je kunt echt alles nodig hebben: wind van 10 knopen tot over de 40 is niet ongewoon...
Verder heb je alleen een lycra of shorty nodig....

Hang Loose

Mike
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #91 Juni 08, 2012, 11:26:56
edit2Rapporteer  
Hoe reizen jullie naar Sardinie? Leuke tips wat een goedkope route is? Bepaald vliegveld, stukje boot en zo?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #92 Juni 08, 2012, 12:34:22
edit2Rapporteer  
Citaat van: dani-el link=topic=38042.msg610215#msg610ate=1339147616
Hoe reizen jullie naar Sardinie? Leuke tips wat een goedkope route is? Bepaald vliegveld, stukje boot en zo?
vliegen is het goedkoopst... Olbia is dicht bij porto pollo +/-45 min rijden... Vanaf amsterdam vlieg je met transavia, van af duitsland met airberlin. maar Olbia is een relatief dure lucht haven.
Ik vlieg meestal naar alghero vanaf eindhoven. kost mij ong. 230€ incl  20KG bacpack en 20kg kite bag... =40KG. maar is ong 2:30 rijden van Palau..
Verblijven kun je het beste doen in Palau. Daar zit je wat centraler tov de verschillende populaire spots. Auto huren is daar een must en is niet echt goedkoop. bv ik had er een gehuurd van 18 dec tot 12 jan 2012 en het kostte me 675€ voor die periode. maar vergeet niet dat dat in de winter is dus zijn ze blij dat ze uberhaupt wat konden verhuren. hoogseizoen is normaal gesproken 3-4 x zo duur maar ja het is dus crisis daar dus zou het kunnen dat het wat goedkoper is geworden maar sardijnen kennende zal dat wel eens tegen kunnen vallen!! OV is er wel maar stelt niks voor.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #93 Juni 08, 2012, 19:36:38
edit2Rapporteer  
Hej mbetz,

Ik ben er met men vriendin vanaf 27aug tot 8 september. Ik vaar met switch element en kleine maatjes wainman. Wss zal ik het meeste te vinden zijn waar golven zijn . Maar was zeker van plan om san teodoro en porto pollo ook te proberen, ligt er natuurlijk ook aan wat de wind doet. Dan komen we elkaar wss wel eens tegen.
En ik rijd zelf met de wagen dus neem 5 kites en waveboard en twintip mee.

Nick

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #94 Juni 08, 2012, 19:49:51
edit2Rapporteer  
Hoe reizen jullie naar Sardinie? Leuke tips wat een goedkope route is? Bepaald vliegveld, stukje boot en zo?
auto nr Livorno, nacht boot nr Olbia of Golfo Aranci, Middagboot terug. Da's het goedkoopste met 4 personen, ca  €550 retour 4 personen en aanhanger. .
Dit jaar weer van half juli t/m begin augustus! ga vooral naar westen en zuiden, golfjes pakken!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #95 Juni 11, 2012, 13:02:50
edit2Rapporteer  
Have fun Rudo... misschien kom ik ook eiland waarts voor een lang weekend. A 36 € retour...
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #96 Juni 11, 2012, 13:55:12
edit2Rapporteer  
Als ik ga dan is het met de vriendin, dus dan denk ik dat vliegen weer wat goedkoper is.
Heb helaas geen auto. (centrum van a'dam. kost je een kite om hem uberhaupt te kunnen parkeren per jaar Lips Sealed) dus zou ook weer gehuurd moeten worden.
Toch een mooie trip maak je dan! Mooi gebied.
Thx voor de tips.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #97 Juni 11, 2012, 14:37:35
edit2Rapporteer  
De veerboten naar Sardinie zijn erg duur geworden, beste is het om door de weeks te gaan, dan is het nog een beetje betaalbaar, in het weekeinde is het overdreven duur geworden. Op Sardinie klaagt men omdat de prijzen van de overtocht vele Italianen afschrikt...

Let op bij het huren van de auto, de prijzen verschillen gigantisch tussen de verschillende verhuurbedrijven...

Daniel, als e bijv bij Il _Borgo in Porto Pollo een appartement huurt, kunnen zij jou ook ophalen van het vliegveld, dit kan jou geld sparen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #98 Juni 11, 2012, 16:23:23
edit2Rapporteer  
De veerboten naar Sardinie zijn erg duur geworden, beste is het om door de weeks te gaan, dan is het nog een beetje betaalbaar, in het weekeinde is het overdreven duur geworden. Op Sardinie klaagt men omdat de prijzen van de overtocht vele Italianen afschrikt...

Wat is de reden daarvan?
Hoge brandstofprijzen? Crisis in Italie, ligt de Costa Concordia in de weg?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #99 Juni 11, 2012, 16:53:49
edit2Rapporteer  
De veerboten naar Sardinie zijn erg duur geworden, beste is het om door de weeks te gaan, dan is het nog een beetje betaalbaar, in het weekeinde is het overdreven duur geworden. Op Sardinie klaagt men omdat de prijzen van de overtocht vele Italianen afschrikt...

Wat is de reden daarvan?
Hoge brandstofprijzen? Crisis in Italie, ligt de Costa Concordia in de weg?
hmmm viel wel mee hoor ivgl vorig jaar. 5 jaar geleden was het wel een stuk goedkoper. Ik ga idd niet in de weekends.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.