Top 3 ergste crashes/vervelende ervaring

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #25 April 24, 2008, 23:43:03
edit2Rapporteer  
1. Toch met flyboarden gebeurd, was de backroll aan het oefenen en ben keihard op mijn schouder beland. Ik weet nu nog steeds niet wat er nou gebeurde dat het zo fout ging want ik herinner me alleen nog het moment dat ik op de grond lag. Heb btw nu nog steeds last van die arm en het gebeurde al in 2007.

Ha Vinnie dit klinkt een beetje naar mijn ongeluk. boven op mijn schouder terecht gekomen. heeft goed zeer gedaan. maar nu 2,5 jaar later is t bijna weg. . heb wel even fysio gehad, (pas na 6 weken ofzo) en die heeft wat terug geduwd. en dat hielp toen gelijk. maar de na-pijn duurt echt vreselijk lang. voor pezen stond volgens hem wel 18 maanden. Nou bij mij dus wel een stuk langer.  dus hou vol

ps ik heb wel zelf rek en strekoefeningen gedaan om het weer een beetje soepel te krijgen, zat ook goed vast. kreeg mijn arm niet meer dan half hoog.

Klinkt ernstiger dan dat ik dacht ThumpDown
Ben een tijdje terug naar de doctor geweest, die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis.
Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een afspraak moeten maken voor een photo-shoot. Die heb ik over een week of 3. Dan hoor ik wat er met mij gaat gebeuren, waarschijnlijk ook fysiotherapie.

Niet fijn dat het genezen zo lang kan duren.
Ik heb er op dit moment alleen nog maar bij bepaalde bewegingen last van, o.a. met zwemmen. Maar aan het begin kon ik hem ook niet boven mijn heup uit krijgen.

2,5 jaar is veel teveel van het foute ThumpsUp
Barrykite

Berichten: 27
Antwoord #26 April 25, 2008, 00:01:45
edit2Rapporteer  
afgelopen jaar was ik een keer aan het opruimen na een lekkere kitesessie met een goede windkracht 5.ik was al aangekleed en stond aan de kant mn kite op te pakken toen ik ineens een kite van iemand anders voorbij zag komen en op dat moment een harde klap in mn nek voelde.tegelijkertijd werd ik als een gek een stuk meegetrokken door die kite omdat er waarschijnlijk een lijn om me arm of om me been zat.gelukkig eindigde de kite op de grond en de lijnen in  de struiken en ik schoot los.hevig geschrokken en een pijnlijke schouder en been ben ik naar huis gegaan.wat kan je hiervan leren?leg altijd wat zwaars op je kite als je hem op de kant neerlegd.dat kan een hoop ellende voorkomen.
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #27 April 25, 2008, 00:02:17
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit echt een crash gehad(ben beginner)
maar ik ben wel eens op een zandbankje gevaren. Niets ergs gebeurt, alleen geschrokken. Gelukkig had ik de kite onde rcontrole anders had het denk ik wel anders kunnen aflopen.  ThumpDown

 (bazuin_kitesmiley)Kijk dus goed waar je vaart. Want als je valt omdat je als beginner nog erg op de kite let en je kite vliegt de powerzone in.. niet echt prettig;) loser
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #28 April 25, 2008, 00:54:27
edit2Rapporteer  



zoiets  Grin. Kiteloop die ik volgas van hoog naar recht naar benede stuurde YeSS
harm e

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #29 April 25, 2008, 01:41:05
edit2Rapporteer  
Oefenen Kiteloop backloop is ook niet altijd een succes,

2 dagen zere enkels gehad na deze crash
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #30 April 25, 2008, 02:51:09
edit2Rapporteer  
heheh harm e Smiley

lijkt alsof je probeert te fladderen met je handen...
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #31 April 25, 2008, 03:03:41
edit2Rapporteer  
1. Toch met flyboarden gebeurd, was de backroll aan het oefenen en ben keihard op mijn schouder beland. Ik weet nu nog steeds niet wat er nou gebeurde dat het zo fout ging want ik herinner me alleen nog het moment dat ik op de grond lag. Heb btw nu nog steeds last van die arm en het gebeurde al in 2007.

Ha Vinnie dit klinkt een beetje naar mijn ongeluk. boven op mijn schouder terecht gekomen. heeft goed zeer gedaan. maar nu 2,5 jaar later is t bijna weg. . heb wel even fysio gehad, (pas na 6 weken ofzo) en die heeft wat terug geduwd. en dat hielp toen gelijk. maar de na-pijn duurt echt vreselijk lang. voor pezen stond volgens hem wel 18 maanden. Nou bij mij dus wel een stuk langer.  dus hou vol

ps ik heb wel zelf rek en strekoefeningen gedaan om het weer een beetje soepel te krijgen, zat ook goed vast. kreeg mijn arm niet meer dan half hoog.

Klinkt ernstiger dan dat ik dacht ThumpDown
Ben een tijdje terug naar de doctor geweest, die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis.
Eenmaal in het ziekenhuis heb ik een afspraak moeten maken voor een photo-shoot. Die heb ik over een week of 3. Dan hoor ik wat er met mij gaat gebeuren, waarschijnlijk ook fysiotherapie.

Niet fijn dat het genezen zo lang kan duren.
Ik heb er op dit moment alleen nog maar bij bepaalde bewegingen last van, o.a. met zwemmen. Maar aan het begin kon ik hem ook niet boven mijn heup uit krijgen.

2,5 jaar is veel teveel van het foute ThumpsUp

Ja dit is echt exact hetzelfde met zwemmen had ik er ook t meest last van (crawl). Maar het wordt dus echt heel langzaam beter. misschien gaat het bij jou sneller. ik ben ook al wat ouder dus dan geneest het wat minder snel.........als je meer wilt weten stuur maar een pm.

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #32 April 25, 2008, 03:12:22
edit2Rapporteer  
Gaat vast wel goed komen, ik wacht eerst wel even mijn pasfoto's af ThumpsUp
Ik kan nog kitesurfen dus ontevreden mag ik niet zijn Roll Eyes
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #33 April 25, 2008, 03:13:20
edit2Rapporteer  
 Cheesy
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #34 April 25, 2008, 03:16:28
edit2Rapporteer  
hatsieflatsie me arm gebroken met een of andere frontloop in te ondiep water:)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #35 April 25, 2008, 03:17:48
edit2Rapporteer  
Jongens, van wie er foto's zijn was het zeker niet voor niets  ThumpsUp Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #36 April 25, 2008, 03:24:26
edit2Rapporteer  
klikt alsof kitelooping wel tamelijk oveilig is...
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #37 April 25, 2008, 03:28:12
edit2Rapporteer  
Hmm heb er ook nog wel eentje:

Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #38 April 25, 2008, 03:33:51
edit2Rapporteer  
klikt alsof kitelooping wel tamelijk oveilig is...

is het ook:P vooral als je je inhoud! als je eenmaal inzet moet je ook doorgaan:P
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #39 April 25, 2008, 03:37:57
edit2Rapporteer  
Haha, daar gebeuren de meeste ongelukken mee jah Tongue
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #40 April 25, 2008, 03:44:02
edit2Rapporteer  
Ik was wel al vaker het water op geweest en wat sprongetjes gemaakt maar nog niet echt hoog. In het veld bij ons vaker wat gesrongen met een 3bft, ging goed. Tijdje later het water op en dacht nu ga ik voor de echte sprongen. Het waaide kracht 6, toen der tijd een Raven1, ik kom echt kei hard an gevaren, stuur de kite echt van 9uur naar 12uur(zo deed ik het met 3bft op land ook) niet bij nagedacht dat ik zon snelheid had en het zo hard waaide, ik word echt de lucht in gekatapulteerd, me board vliegt gelijk van me voeten, ik schrok er echt van hoe hoog ik zat, kwam keihard op me zijkant in het water, kreeg geen lucht meer, kite op zn kop in het water en ik kon niet staan!!!

Ben ff rustig blijve liggen, moest echt beseffen wat er gebeurt was, maar had gelukkig een drijfvest aan die me boven hield en de klap op me ribben heeft opgevangen.

Toen nog 10 minuten upwind bodydragen naar me boardje!!!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #41 April 25, 2008, 03:49:03
edit2Rapporteer  
klikt alsof kitelooping wel tamelijk oveilig is...

is het ook:P vooral als je je inhoud! als je eenmaal inzet moet je ook doorgaan:P
Ahaaa dat klinkt bemoedigend... voowral doowrgan dus!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #42 April 25, 2008, 15:03:58
edit2Rapporteer  
Met starten een keer mn chickenloop een volledige slag rond mijn bar gedraaid en toen aan mn trapeze bevestigd (Stond met zo'n Katja Schuurman type te kletsen tijdens het starten). Sturen en depoweren zit er dan niet meer in dus het was een vette actie op hets strand maar het liep goed af. Verder nix bijzonders.
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #43 April 25, 2008, 15:06:34
edit2Rapporteer  
Ok hier gaan we dan,terug van weggeweest.
10....
9......
8......
7......
6......
5......
4......
3.Muiderberg board tegen kop=snee boven oog inclusief regenboog.

2.Autoplaya - diepe snee onder voet =net geen pees door(sindsdien altyd schoentjes ,behalve 1 x ,vergeten ,zie Nr, 1)

1.  Shocked http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,26953.msg310746.html#msg310746

Morgen (zaterdag 26 april 17h00) precies 10mnd geleden.

Mag weer voorzichtig beginnen,eerst me rondjes draaien op de kabelbaan ,daar kan ik goed zien en voelen natuurlijk hoe m,n been t houd qua bot en spier.Als  na 2 weken kabelbaan alles ok voelt en spieren genoeg zijn aangesterkt ga ik weer de zee op. ThumpsUp
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #44 April 25, 2008, 16:17:37
edit2Rapporteer  
keertje is mn haar nat geworden toen ik perongeluk viel in het water

was wel even schrikken

maaaaargoed volgens mij alleen een keer zo hard een f16 op mn rug geland dat ik even een beetje pijn in mn nek had voor de rest vrij rustige kitecarriere tot nu toe
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #45 April 25, 2008, 16:37:41
edit2Rapporteer  


Sjezus, dat ik vorig jaar geheel aan mij voorbij gegaan, Erik de Berik Shocked Shocked Shocked
Ik zag dat je veel poste in die tijd, en idd. heb ik je al een tijdje niet meer gezien. Wat een verhaal. Ik kreeg gelijk overal jeuk en pijn bij het lezen van je verhaal! Tongue

Je had toch geen Nobile he? Het is ook een van mijn grootste nachtmerries dat mijn voet eruit schiet en dit gebeurd. Ik heb het al een paar keer gehad en iedere keer liep het goed af... Undecided

Sterkte ermee en tot snel weer op het water! ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #46 April 25, 2008, 17:01:53
edit2Rapporteer  
Oefenen Kiteloop backloop is ook niet altijd een succes,

2 dagen zere enkels gehad na deze crash

One day i 'll fly away......
globe

Berichten: 1143
Antwoord #47 April 25, 2008, 17:21:11
edit2Rapporteer  
Goed bezig jongens!

krijg je straks weer reacties van de instanties: Zie je wel dat Kiteboarden gevaarlijk is... verbieden die zooi!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #48 April 25, 2008, 17:29:26
edit2Rapporteer  
Of je bekijkt het van een andere kant, dat mensen kunnen leren van andermans fouten.
Negatieve situaties krijgen ze toch wel te zien, typ 1 keer op youtube kiteboard crash in en je hebt 50 paginga's vol...
.

Berichten: 68
Antwoord #49 April 25, 2008, 17:38:01
edit2Rapporteer  
precies vinnie,... niet zo bang zijn globe. Anders was skateboarden allang verboden,..... (type dat maar eens in op youtube)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.